تأثیر تقویت «تکرار» اگرچه کلیشهسازی فرآیندی ثابت در ذهن است، اما رسانهها با تکنیک نادرست «تعمیم» کلیشهها را ایجاد میکنند. این تکرار باعث می شود که گیرنده پیام به طور ناخودآگاه آن را بپذیرد و به عبارت دیگر هدف اصلی رسانه از کلیشه سازی ایجاد این تعمیم ها در ذهن مخاطب است. مثلاً همه ایرانی ها یا پزشکان یک گونه نیستند. اما رسانه ها با تکرار و ایجاد تعمیم در ذهن مخاطب، همه اعضای هر گروه را به صورت یک گونه در ذهن گیرندگان پیام در می آورند.
شاید به نظر برسد که بازی های ویدیویی از این قاعده پیروی نمی کنند، اما با کمی توجه به ویژگی های قهرمانان و ضد قهرمان ها، گیم پلی و عوامل امتیازدهی، تکرار ویژگی ها، رفتارها و سبک زندگی در بازی های ویدیویی قابل مشاهده است. کلیشه سازی در سریال های تلویزیونی نیز از این قاعده پیروی می کند.