کاربر گرامی این فایل متنی، مرتبط با بخش مسابقۀ رسانه ها با زمان از درس اول است. سرعت تغییر و تحولات فناوری به حدی شده است که ماشین تندروی زمان، دارد از آنها عقب می افتد! انگار این زمان است که به جای اینکه یک گوشه بنشیند، باید تخت گاز بتازد تا از زمانه، عقب نیفتد. رسانه ها هم از نظر سخت افزاری پیوندی جدی با فناوری، و هم از نظر نرم افزاری رقابت شدیدی با هم دارند. برخلاف گذشته که برای رسانه ها صحتِ اطلاعات از سرعتِآن مهم تر تلقی می شد، اکنون هر رسانه ای که در مسابقۀ زمان، به بهانه درستیِ اطلاعات و معتبر بودنِ محتوای رسانه ای درنگ کند، رنگ می بازد و مشتری (مخاطب) کم حوصله اش را از دست می دهد. بد نیست بدانید که رقابت بسیاری از رسانه ها دیگر بر سر ساعت و حتی دقیقه نیست، بلکه مسابقۀ آنها در حد ثانیه و کمتر از آن است، لذا با هزاران ترفند رسانه ای سعی می کنند گوی سبقت را از یکدیگر بربایند و مخاطب بیشتری جذب کنند و اعتبار و اثرگذاری خود را افزایش دهند.
روزی خواهد آمد که تحولات رسانه ای نه سالانه و ماهانه که روزانه و به لحظه خواهد شد. در چنین فضایی است که به خیلی از مخاطبان، اضطرابِ از دست دادن اطلاعات و احساسِ تلخِ عقب افتادگی و رقابت بر سرِ سرعتِ انتقالِ مطالب دست می دهد و تأمل بر عمق محتوا و تحمل رنج جست وجو برای پی بردن به خبر و اطلاعات دقیق و تعامل سازنده با مخاطبان فعال، رنگ می بازد.