افراد در كمترین زمان با كمترین هزینه،پیامهای تولیدی خود را به صورت جهانی انتشار میدهند؛ این امر ما را با پدیدهایبه نام "سرریز اطّلاعات" رو به رو ساخته است. سرریز اطّلاعات وضعیتی است که در آن، در زمینه یک موضوع، بیش از اندازه اطّلاعات موجود است. این پدیده میتواند موجب اضطراب و سردرگمیافراد و ناتوانی در تصمیم گیری در انتخاب یا صرف نظر کردن از همه یا بخشی از اطّلاعات شود. ازسوی دیگر رسانهها هم در رقابت با یکدیگر، در ارائۀ انبوهی از اطّلاعات، سعی در استفادۀ حداکثری از فنون اقناع برای جذب ما دارند.