مدیریت بر رژیم مصرف رسانهای به معنای آگاهانه انتخاب کردن و کنترل نوع و میزان محتوای رسانهای است که فرد به آن دسترسی دارد. این شامل انتخاب منابع معتبر و مفید و پرهیز از محتوای بیکیفیت، کاذب یا مخرب است.
"پشقاب رسانهای" به این معنا است که فرد باید محتواهایی را که مصرف میکند، به گونهای انتخاب کند که در ارتقاء دانش، آگاهی و سلامت روانی او مؤثر باشد. پر کردن این "پشقاب" با منابع غیر معتبر میتواند باعث گمراهی، اضطراب و انتشار اطلاعات نادرست شود. بنابراین، آگاهی از منابع خبری، بررسی اعتبار محتوای مورد مصرف و انتخاب محتواهای منطقی و آموزشدهنده، از اهمیت بالایی برخوردار است.