سرریز اطّلاعات وضعیتی است که در آن، در زمینه یک موضوع، بیش از اندازه اطّلاعات موجود است. این پدیده میتواند موجب اضطراب و سردرگمیافراد و ناتوانی در تصمیمگیری در انتخاب یا صرف نظر کردن از همه یا بخشی از اطّلاعات شود. ازسوی دیگر رسانهها هم در رقابت با یکدیگر، در ارائۀ انبوهی از اطّلاعات، سعی در استفادۀ حداکثری از فنون اقناع برای جذب ما دارند. در این حالت اگر مهارت انتخابگری را نیاموخته باشیم به آنچه جذابتر و قانع کننده تر و نه لزوماً مورد نیاز و مفیدتر است، جذب، و گاه به استفاده از آن وابسته میشویم؛ این وابستگی گاهی چنان پیش میرود كه به "اعتیاد رسانهای" منجر میشود.