تداعی معانیدر این روش سعی می شود تا پیوندی بین یک فکر، نظر، محصول، خدمت، یا هر چیزدیگری با آرزوها، امیال، غرایز و احساسات مطلوب انسانی مانند زیبایی، امنیت، حریم خصوصی،موفّقیت، سلامت، تفریح، شادی و... در ذهن مخاطب ایجاد شود. البتّه ای نگونه تداعی معانی هیچوقت واضح و صریح نیست؛ بلکه پنهان و غیرمستقیم است. هر پیام رسانه ای که خوب از اینروش استفاده کند به راحتی می تواند بعد از ایجاد و برانگیختن احساسات و امیال درونی شما آنهارا با نام های تجاری (برندهای) مختلف و مشهور یا کمپین های خاص مثلاً کمپین های حمایت ازمحیط زیست و ... ارتباط دهد تا هر گاه در آینده با آنها برخورد کردید، آن احساسات شورانگیز وامیال درونی به راحتی شما را قانع کند که عملی متناسب با آن پیام انجام دهید.