امروزه تمامی شرکتها در بازارهایی با رقابت بسیار فشرده سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارند تا در این رهگذر با عرضۀ محصولات خود نقش مؤثرتری در بازار رقابتی داشته باشند. در این راستا علاوه بر فعالیتهای گسترده در راستای بهبود کیفیت محصولات، ارائه خدمات پس از فروش نیز امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. خدماتی که شرکتهای امروزی با پرداخت هزینههای قابل توجه، مسئولیت ارائه آنها را بر عهده میگیرند.
با توجه به پیچیدگی شرایط ارائه این خدمات و لزوم توجه در دقت و صحت اجرای آنها، استفاده از دستورالعمل اجرایی این خدمات بالاخص نوع خاص آن یعنی خدمات گارانتی، بسیار ضروری است. شرکتها بر پایه این تعریف مسئولیت رفع هرگونه ایراد ناشی از کیفیت نامطلوب مواد اولیه، تولید و خرابی محصولات را با توجه به شرایط و ضوابط مندرج در ضمانت نامهها بر عهده میگیرند.