روشهای برآورد ذخیره تضمین خدمات پس از فروش عبارتاند از:
روش "درصدی از درآمد فروش": در شرایط عادی، تعیین هزینه تضمین فروشنده و بدهی مربوط به یک قلم خاص فروخته شده، امکانپذیر نیست با این وجود فروشنده بر مبنای تجارب گذشته، میتواند بدهی مرتبط با کل فروش در یک دوره مثلا یک ماهه یا یک ساله را برآورد نماید .
روش "درصدی از تعداد فروش": در این روش، واحد تجاری بر اساس تجربه، تعداد واحدهایی که برای تعمیر یا رفع نواقص مراجعه میکنند را برآورد نموده و سپس این تعداد را در مبلغ لازم جهت رفع عیب و نقص ضرب میکند و ذخیرۀ تضمین محصول لازم برای دوره آتی را مشخص مینماید.
روش "تجزیه سنی فروش های طی دوره": در این روش، تاریخ فروش محصولات و دوره تضمین مشخص میشود سپس مبلغ فروش در نسبت مدت زمان باقیمانده از دوره تضمین (گارانتی) به کل دوره تضمین ضرب میگردد و عدد حاصل را در درصدی که با تجربۀ سنوات قبل از مراجعه جهت تعمیر و تعویض محصولات به دست آمده است ضرب کرده و ذخیره لازم برآورد میشود.