یکی از مراحل عیبیابی، بررسی توان خروجی تک تک سیلندرها است. برای این کار روشهای گوناگونی وجود دارد. لرزش موتور بیشتر به علت یکسان نبودن توان سیلندرهای موتور ایجاد میشود، که ناشی از عیبهای سیستم سوخت و هوارسانی به سیلندرها، سیستم جرقه شمعها و عیبهای مکانیکی موتور است. روش ساده بررسی بالانس بودن قدرت موتور، از کار انداختن جرقه تک تک شمعها (این کار با دستگاه عیبیاب نیز امکانپذیر است) یا انژکتورها و سپس توجه به نتایج آنها است.
هنرجویان عزیز آموزش کاربرد دستگاه عیبیاب در 3 قسمت برای شما آماده شده است که در این بخش شاهد قسمت اول آن میباشید.