X
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فیلم آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس چهارم (احساس و تخیل: قسمت سوم)
هنرآموزان عزیز اکنون که درباره هنر بازیگری به نکات گوناگونی اشاره کردیم و آگاه شدیم که این هنر با تخیل، احساس و تفکر ما کامل می‌شود و به روشنی دریافتیم که تنها استعداد و علاقه در بازیگری کافی نیست و باید مهارت‌های زیادی را کسب کنیم که به بازیگر توانا...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فیلم آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس چهارم (احساس و تخیل: قسمت دوم)
هنرآموزان گرامی دنیای نمایش و بازیگری بسیار وسیع و مملو از خیالات است. شما می‌توانید صحنه‌های مختلفی را ایجاد کنید. صحنه‌هایی که قبلا تجربه کرده‌اید یا صحنه‌هایی کاملا تخیلی. شما می‌توانید در آن صحنه فضای گفت‌وگو با مادر، پدر یا یک دوست را بازسازی کنید یا...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فیلم آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس چهارم (احساس و تخیل: قسمت اول)
در طول زندگی خود علاوه بر خشم، احساسات دیگری همچون شادی، ترس، غم و تأسف را به دفعات تجربه کرده‌اید. تجربه بازیگری هم از تجربه‌های حسی در زندگی واقعی جدا نیست و بازیگران برای ایفای نقش و زنده کردن شخصیت مورد نظر در صحنه از این تجربیات استفاده می‌کنند...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فیلم آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس سوم (بدن و حرکت: قسمت دوم)
داشتن قدرت تخیل قوی برای بازیگران بسیار اساسی و مهم است. به همین دلیل آنها سعی می‌کنند با تمرین‌های مختلف آن را تقویت کنند. قوه خیال باعث می‌شود تا شما در هر لحظه در مکان‌های متعدد باشید و نقش‌های متعددی را به عهده بگیرید. حالا به این برنامه نگاه کنید...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فیلم آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس سوم (بدن و حرکت: قسمت اول)
فقط یک بخش از بازیگری استعداد و علاقه شخصی و بروز احساسات فردی روی صحنه است و بخش مهم‌تر آن کسب مهارت و دانش و فنون و شگردهای گوناگون، برای استمرار این هنر به عنوان یک حرفه و شغل است. شعار هنرمندان بازیگری این است: تمرین، تمرین، تمرین؛ کار، کار، کار...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فیلم آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس دوم (عناصر بازیگری: قسمت دوم)
سه عنصر اساسی برای بازیگری در صحنه نمایش عبارت‌اند از: بدن، بیان و احساس. یک بازیگر با تمرین‌های طولانی مدت و به تدریج می‌آموزد که چگونه در صحنه گفت‌وگو کند. چگونه از حرکات سر، دست، راه رفتن و در واقع جزء به جزء بدن خود در جهت القای احساس و مفاهیم...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فیلم آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس دوم (عناصر بازیگری: قسمت اول)
بازیگری مانند هر هنر دیگری نیازمند کسب مهارت و تجربه است، هنگامی که کسی قدم در راه بازیگری می‌گذارد باید بداند که یک بازیگر باید مهارت‌های ویژه‌ای را در بیان، بدن، حرکت و احساس به دست بیاورد. اکنون با هم به تماشای یک اجرای دانش‌آموزی بنشینیم و لذت ببریم...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فیلم آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس اول (بازی و بازیگری: قسمت دوم)
نقالی یا افسانه‌گویی ایرانی یا پرده­ خوانی کهن‌ترین شکل بازگویی افسانه‌ها در ایران است و از مدت‌ها پیش نقش مهمی در جامعه دارد. نقال کسی است که نقل حماسی می‌گوید و مضمون نقل‌هایش بیشتر پیرامون داستان شاهان و پهلوانان ایران زمین است. اکنون شما را به تماشای...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فیلم آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس اول (بازی و بازیگری: قسمت اول)
هنرآموزان محترم در این لحظه می‌توانید شاهد یک نمایش مادر و دختری بداهه باشید. شما هم همانند این نمایش را بازی کنید و بعد درباره احساسات خود در نقشی که داشتید صحبت کنید...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
کتاب گویا فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس پنجم (فرم: قسمت چهارم)
هنرآموزان گرامی به این نمونه‌ها گوش کنید. برای هر جمله یک نشانه بکشید. شکل‌ها را با نمونه‌های قبلی مقایسه کنید. با یک مقایسه ساده می‌بینیم در نمونه‌های دوم جملات تکراری داریم و در نتیجه شکل چیده شده جملات در کنار هم، دارای فرم خاصی است...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
کتاب گویا فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس پنجم (فرم: قسمت سوم)
هنرآموزان گرامی با دقت به این ملودی گوش کنید. چند جمله می‌شنوید؟ آیا جملات شبیه هم هستند؟ برای بازشناسی جملات می‌توانید از نشانه‌هایی هم استفاده کنید. برای مثال جمله اول* و جمله دوم# . برای گذاشتن نشانه‌ها از سمت چپ به راست حرکت می‌کنیم...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
کتاب گویا فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس پنجم (فرم: قسمت دوم)
در هنرهای آوایی این امکان وجود دارد که در برخی از آثار ساده برای جملات نام در نظر گرفته شود. برای درک بهتر این مطلب به این نغمه گوش کنید. در طول گوش دادن دقت کنید چند جمله می‌شنوید؟ آیا جملات شبیه هم هستند؟...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
کتاب گویا فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس پنجم (فرم: قسمت اول)
به نمونه‌های صوتی زیر گوش کنید. در نمونه‌ها جملات را مشخص کنید. جملات موجود در ملودی‌ها را دوباره گوش کنید، کدام بلندتر و کدام کوتاه‌تر است؟ کدام جملات بیشتر به شما (حس پایان) می‌دهند؟...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
کتاب گویا فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس چهارم (بافت: قسمت ششم)
به نمونه‌های صوتی گوش کنید و بافت تک صدایی، چند صدایی و هم صدایی را در این نمونه‌ها تشخیص دهید. به نظر شما کدام بافت برای خوانش دعا مناسب‌تر است؟...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فایل صوتی آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس چهارم (بافت: قسمت پنجم)
هرچه تعداد صداهای یک بافت چند صدایی بیشتر باشد و فاصله صوتی آنها کمتر باشد اصوات، بیشتر درهم تنیده می‌شوند، بافت پر تر و تیره‌تری را پدید می‌آورند و صدایی که در این میان فاصله بیشتری با اصوات دیگر دارد یا دارای رنگی متفاوت است بیشتر خودنمایی می‌کند...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فایل صوتی آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس چهارم (بافت: قسمت چهارم)
در این نمونه ببینید حرکت بالا و پایین رونده صداها در موسیقی چند صدایی به چه صورت است. صداهای مختلف در این نمونه از یک جایی به بعد هم زمان حرکت می‌کنند ولی جهت‌های مختلفی دارند. رنگ‌ها و شکل‌های موجود نشان می‌دهند که سه لایه صوتی داریم. رنگ یا شکل این لایه...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
فایل صوتی آموزش فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس چهارم (بافت: قسمت سوم)
در هنرهای آوایی نیز اگر در حال شنیدن توده‌ای از صدا هستیم که رنگی مشخص دارد شنیده شدن صدای زیرتر، بلندتر یا با رنگ متفاوت، می‌تواند جلوه بیشتری داشته باشد. برای مثال در نیایش پیش از افطار که اسماء الهی به وسیله گروه مردان خوانده می‌شود، ورود صدایی نوجوان...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
کتاب گویا فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس چهارم (بافت: قسمت دوم)
رنگ متفاوت از رنگ‌های موجود صدا، بلندی صدا و زیری آن از مهم‌ترین عللی است که یک صدا نسبت به صداهای دیگر، بارزتر و مسلط‌تر به نظر می‌رسد. به این نمونه خوب گوش کنید...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
کتاب گویا فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس چهارم (بافت: قسمت اول)
همان‌طور که می‌دانید اگر در حال شنیدن مجموعه یا توده‌ای از صداهای بم مثل صدای مردان هستید تقریبا صدای هیچ فردی از میان آن توده بیرون نمی‌آید. به این نمونه صوتی گوش کنید و به سوالات درون کتاب پاسخ بدهید...

مشاهده

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشدمطلبی را ایجاد کرد:
2 ماه پیش
مطلب زیر را ایجاد کرد:
کتاب گویا فرهنگ و هنر پایه هشتم - درس سوم (رنگ: قسمت دوم)
به این نمونه نیایش سحرگاهی گوش کنید. ببینید که این فرد چگونه به وسیله لرزاندن تارهای صوتی‌اش رنگ خاص صوتی را ایجاد می‌کند. با توجه به این نمونه فعالیت‌های این درس را انجام بدهید...

مشاهده

فعال‌ترین کاربران
نام کاربر
امتیاز
رتبه عضو امتیاز