هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
هنرجویان گرامی آلبوم ردیف دستگاهی که در اینجا قرار داده شده ردیف نوا از ۲۱ گوشه میرزا عبدالله به روایت نورعلی برومند است. به این قطعات خوب گوش کنید و با کمک آنها فعالیتهای این درس را انجام دهید
به نمونه شنیداری حاضر گوش کنید. نام این تصنیف (ای ایران، ای مرز پر گهر) است. تصنیف یکی از فرمهای اجرایی به صورت گروهی ردیف دستگاهی است. به دلیل اینکه ریتم منظم و تکرار شوندهای دارد شما میتوانید صدای خود را با آن هماهنگ کنید
هنرجویان عزیز در این بخش قطعاتی قرار داده شده است که با کمک آنها میتوانید فعالیت (تجربه کنید) صفحه 174 کتاب را انجام بدهید
رِنگ قطعهای ریتمیک با سرعتی نزدیک به «چهار مضراب» و بدون کلام است که در پایان روند دستگاه برای حسن ختام اجرا میشود. به قطعهای که در این قسمت قرار داده شده است با دقت گوش کنید
در اجرای گروهی هنرمندان ردیف دستگاهی، قطعات با شکلهای مشخصی و به ترتیب و پشت سر هم اجرا میشود. اسامی آنها در هر اجرا عبارتاند از: پیش درآمد، چهار مضراب، آواز، تصنیف و رِنگ
وقتی برای اولین بار ریتمهای غیر قابل شمارش یا آزاد را میشنویم، در ارتباط اول با آنها احساس میکنیم که ریتمی ندارند و دلیل این احساس این است که در روند اجرای ملودیک این ریتمها همچون ریتمهای منظم تکرار وجود ندارد
هنرجویان گرامی آلبوم ردیف دستگاهی که در اینجا قرار داده شده ردیف نوا از ۲۱ گوشه میرزا عبدالله به روایت نورعلی برومند است. به این قطعات خوب گوش کنید و با کمک آنها فعالیتهای این درس را انجام دهید
به نمونه شنیداری حاضر گوش کنید. نام این تصنیف (ای ایران، ای مرز پر گهر) است. تصنیف یکی از فرمهای اجرایی به صورت گروهی ردیف دستگاهی است. به دلیل اینکه ریتم منظم و تکرار شوندهای دارد شما میتوانید صدای خود را با آن هماهنگ کنید
هنرجویان عزیز در این بخش قطعاتی قرار داده شده است که با کمک آنها میتوانید فعالیت (تجربه کنید) صفحه 174 کتاب را انجام بدهید
رِنگ قطعهای ریتمیک با سرعتی نزدیک به «چهار مضراب» و بدون کلام است که در پایان روند دستگاه برای حسن ختام اجرا میشود. به قطعهای که در این قسمت قرار داده شده است با دقت گوش کنید
در اجرای گروهی هنرمندان ردیف دستگاهی، قطعات با شکلهای مشخصی و به ترتیب و پشت سر هم اجرا میشود. اسامی آنها در هر اجرا عبارتاند از: پیش درآمد، چهار مضراب، آواز، تصنیف و رِنگ
وقتی برای اولین بار ریتمهای غیر قابل شمارش یا آزاد را میشنویم، در ارتباط اول با آنها احساس میکنیم که ریتمی ندارند و دلیل این احساس این است که در روند اجرای ملودیک این ریتمها همچون ریتمهای منظم تکرار وجود ندارد