هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
یکی دیگر از مسائل مهم در اجرای نمایش وسایل و ابزاری است که در صحنه گذاشته میشوند. میان بازیگران نمایش و چیدمان ابزار و وسایل موجود در صحنه ارتباط وجود دارد و ممکن است در طول نمایش بازیگران از برخی از این وسایل استفاده کنند. کارگردان باید بتواند حرکت بازی
در تلاوت قرآن از هفت مقام اصلی و گوشههای آنها استفاده میشود که شامل مقام رست، مقام بیات، مقام صبا، مقام سه گاه، مقام عجم، مقام نهاوند و مقام حجاز است، هرچند برخی مقام چهارگاه را هم مقام مستقلی دانسته و در نتیجه به هشت مقام اصلی قائل گردیدهاند
مناجات، مدح و منقبت معمولا در ستایش خدا، پیامبر (ص) و ائمه معصومین (س) خوانده میشود. آواهای دینی زیادی را میشود در این مجموعه از فرهنگ مذهبی ایرانی قرار داد؛ مثل چاووشخوانی، سحرخوانی و مناجات
نوحه و پیشخوانی معمولا براساس ترانهها و تصنیفها ساخته میشود. این آوازها از ساختاری ساده برخوردار بوده و تکرار و توالی جملات آواز، یکنواختی و سادگی ریتم، وجه اشتراک نوحهخوانی در نقاط مختلف ایران است
ساختار تعزیه اقوام تحت تأثیر آواهای قومی بوده و ملودیهای آن از ردیف دستگاهی بهره نمیبرد. این تعزیه در برگیرنده انواع لحن یا ملودیهای اقوام است
در اجرای یک مراسم تعزیه از هنرهایی همچون بازیگری، هنرهای آوایی، صحنهآرایی و طراح لباس استفاده شده است. این مراسم در ایران از دوره صفویه تاکنون ادامه داشته است و معمولا در همه نقاط ایران اجرا میشود. ملودیهای تعزیه براساس ردیف دستگاهی تنظیم شده است
یکی دیگر از مسائل مهم در اجرای نمایش وسایل و ابزاری است که در صحنه گذاشته میشوند. میان بازیگران نمایش و چیدمان ابزار و وسایل موجود در صحنه ارتباط وجود دارد و ممکن است در طول نمایش بازیگران از برخی از این وسایل استفاده کنند. کارگردان باید بتواند حرکت بازی
در تلاوت قرآن از هفت مقام اصلی و گوشههای آنها استفاده میشود که شامل مقام رست، مقام بیات، مقام صبا، مقام سه گاه، مقام عجم، مقام نهاوند و مقام حجاز است، هرچند برخی مقام چهارگاه را هم مقام مستقلی دانسته و در نتیجه به هشت مقام اصلی قائل گردیدهاند
مناجات، مدح و منقبت معمولا در ستایش خدا، پیامبر (ص) و ائمه معصومین (س) خوانده میشود. آواهای دینی زیادی را میشود در این مجموعه از فرهنگ مذهبی ایرانی قرار داد؛ مثل چاووشخوانی، سحرخوانی و مناجات
نوحه و پیشخوانی معمولا براساس ترانهها و تصنیفها ساخته میشود. این آوازها از ساختاری ساده برخوردار بوده و تکرار و توالی جملات آواز، یکنواختی و سادگی ریتم، وجه اشتراک نوحهخوانی در نقاط مختلف ایران است
ساختار تعزیه اقوام تحت تأثیر آواهای قومی بوده و ملودیهای آن از ردیف دستگاهی بهره نمیبرد. این تعزیه در برگیرنده انواع لحن یا ملودیهای اقوام است
در اجرای یک مراسم تعزیه از هنرهایی همچون بازیگری، هنرهای آوایی، صحنهآرایی و طراح لباس استفاده شده است. این مراسم در ایران از دوره صفویه تاکنون ادامه داشته است و معمولا در همه نقاط ایران اجرا میشود. ملودیهای تعزیه براساس ردیف دستگاهی تنظیم شده است