هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
در تلاوت قرآن از هفت مقام اصلی و گوشههای آنها استفاده میشود که شامل مقام رست، مقام بیات، مقام صبا، مقام سه گاه، مقام عجم، مقام نهاوند و مقام حجاز است، هرچند برخی مقام چهارگاه را هم مقام مستقلی دانسته و در نتیجه به هشت مقام اصلی قائل گردیدهاند
هرچه تعداد صداهای یک بافت چند صدایی بیشتر باشد و فاصله صوتی آنها کمتر باشد اصوات، بیشتر درهم تنیده میشوند، بافت پر تر و تیرهتری را پدید میآورند و صدایی که در این میان فاصله بیشتری با اصوات دیگر دارد یا دارای رنگی متفاوت است بیشتر خودنمایی میکند
در این نمونه ببینید حرکت بالا و پایین رونده صداها در موسیقی چند صدایی به چه صورت است. صداهای مختلف در این نمونه از یک جایی به بعد هم زمان حرکت میکنند ولی جهتهای مختلفی دارند. رنگها و شکلهای موجود نشان میدهند که سه لایه صوتی داریم. رنگ یا شکل این لایه
دانشآموزان محترم به فایل صوتی با دقت گوش بدهید تا با کمانهای مختلف ملودی بیشتر آشنا شوید
شما با گوش سپردن به ملودی درون این فایل متوجه خواهید شد که یک الگوی تکرار شونده تا پایان قطعه بین سازها به اصطلاح (پاسکاری) میشوند. عبارتی زیبا که توسط ساز فلوت روی این الگوی تکرار شونده نواخته میشود. به این الگوی تکرار شونده در موسیقی «اوستیناتو» گفته میشود
لحنها دارای جهتهای مختلفی هستند؛ برای مثال یک لحن ممکن است بالا رونده، پایین رونده یا کمانی باشد. با استفاده از این فایل شنیداری مشخص کنید کدام صداها، صدای بالا و کدام صدای پایین است
در تلاوت قرآن از هفت مقام اصلی و گوشههای آنها استفاده میشود که شامل مقام رست، مقام بیات، مقام صبا، مقام سه گاه، مقام عجم، مقام نهاوند و مقام حجاز است، هرچند برخی مقام چهارگاه را هم مقام مستقلی دانسته و در نتیجه به هشت مقام اصلی قائل گردیدهاند
هرچه تعداد صداهای یک بافت چند صدایی بیشتر باشد و فاصله صوتی آنها کمتر باشد اصوات، بیشتر درهم تنیده میشوند، بافت پر تر و تیرهتری را پدید میآورند و صدایی که در این میان فاصله بیشتری با اصوات دیگر دارد یا دارای رنگی متفاوت است بیشتر خودنمایی میکند
در این نمونه ببینید حرکت بالا و پایین رونده صداها در موسیقی چند صدایی به چه صورت است. صداهای مختلف در این نمونه از یک جایی به بعد هم زمان حرکت میکنند ولی جهتهای مختلفی دارند. رنگها و شکلهای موجود نشان میدهند که سه لایه صوتی داریم. رنگ یا شکل این لایه
دانشآموزان محترم به فایل صوتی با دقت گوش بدهید تا با کمانهای مختلف ملودی بیشتر آشنا شوید
شما با گوش سپردن به ملودی درون این فایل متوجه خواهید شد که یک الگوی تکرار شونده تا پایان قطعه بین سازها به اصطلاح (پاسکاری) میشوند. عبارتی زیبا که توسط ساز فلوت روی این الگوی تکرار شونده نواخته میشود. به این الگوی تکرار شونده در موسیقی «اوستیناتو» گفته میشود
لحنها دارای جهتهای مختلفی هستند؛ برای مثال یک لحن ممکن است بالا رونده، پایین رونده یا کمانی باشد. با استفاده از این فایل شنیداری مشخص کنید کدام صداها، صدای بالا و کدام صدای پایین است