X
مقالات و محتوا > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
200
0

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس پنجم: آلبوم ردیف دستگاهی)

هنرجویان گرامی آلبوم ردیف دستگاهی که در اینجا قرار داده شده ردیف نوا از ۲۱ گوشه میرزا عبدالله به روایت نورعلی برومند است. به این قطعات خوب گوش کنید و با کمک آن‌ها فعالیت‌های این درس را انجام دهید
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/09
0
202
0

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس پنجم: تصنیف)

به نمونه شنیداری حاضر گوش کنید. نام این تصنیف (ای ایران، ای مرز پر گهر) است. تصنیف یکی از فرم‌های اجرایی به صورت گروهی ردیف دستگاهی است. به دلیل اینکه ریتم منظم و تکرار شونده‌ای دارد شما می‌توانید صدای خود را با آن هماهنگ کنید
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/09
0
157
0

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس پنجم: تجربه کنید)

هنرجویان عزیز در این بخش قطعاتی قرار داده شده است که با کمک آن‌ها می‌توانید فعالیت (تجربه کنید) صفحه 174 کتاب را انجام بدهید
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/09
0
151
0

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس پنجم: رنگ)

رِنگ قطعه‌ای ریتمیک با سرعتی نزدیک به «چهار مضراب» و بدون کلام است که در پایان روند دستگاه برای حسن ختام اجرا می‌شود. به قطعه‌ای که در این قسمت قرار داده شده است با دقت گوش کنید
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/09
0
147
0

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس پنجم: گونه های آوایی)

در اجرای گروهی هنرمندان ردیف دستگاهی، قطعات با شکل‌های مشخصی و به ترتیب و پشت سر هم اجرا می‌شود. اسامی آن‌ها در هر اجرا عبارت‌اند از: پیش درآمد، چهار مضراب، آواز، تصنیف و رِنگ
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/09
0
147
0

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس چهارم: ریتم های غیرقابل شمارش یا آزاد)

وقتی برای اولین بار ریتم‌های غیر قابل شمارش یا آزاد را می‌شنویم، در ارتباط اول با آن‌ها احساس می‌کنیم که ریتمی ندارند و دلیل این احساس این است که در روند اجرای ملودیک این ریتم‌ها همچون ریتم‌های منظم تکرار وجود ندارد
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/08

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس پنجم: آلبوم ردیف دستگاهی)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/09
هنرجویان گرامی آلبوم ردیف دستگاهی که در اینجا قرار داده شده ردیف نوا از ۲۱ گوشه میرزا عبدالله به روایت نورعلی برومند است. به این قطعات خوب گوش کنید و با کمک آن‌ها فعالیت‌های این درس را انجام دهید

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس پنجم: تصنیف)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/09
به نمونه شنیداری حاضر گوش کنید. نام این تصنیف (ای ایران، ای مرز پر گهر) است. تصنیف یکی از فرم‌های اجرایی به صورت گروهی ردیف دستگاهی است. به دلیل اینکه ریتم منظم و تکرار شونده‌ای دارد شما می‌توانید صدای خود را با آن هماهنگ کنید

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس پنجم: تجربه کنید)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/09
هنرجویان عزیز در این بخش قطعاتی قرار داده شده است که با کمک آن‌ها می‌توانید فعالیت (تجربه کنید) صفحه 174 کتاب را انجام بدهید

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس پنجم: رنگ)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/09
رِنگ قطعه‌ای ریتمیک با سرعتی نزدیک به «چهار مضراب» و بدون کلام است که در پایان روند دستگاه برای حسن ختام اجرا می‌شود. به قطعه‌ای که در این قسمت قرار داده شده است با دقت گوش کنید

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس پنجم: گونه های آوایی)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/09
در اجرای گروهی هنرمندان ردیف دستگاهی، قطعات با شکل‌های مشخصی و به ترتیب و پشت سر هم اجرا می‌شود. اسامی آن‌ها در هر اجرا عبارت‌اند از: پیش درآمد، چهار مضراب، آواز، تصنیف و رِنگ

کتاب گویا فرهنگ و هنر - پایه نهم: بخش چهارم (درس چهارم: ریتم های غیرقابل شمارش یا آزاد)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/10/08
وقتی برای اولین بار ریتم‌های غیر قابل شمارش یا آزاد را می‌شنویم، در ارتباط اول با آن‌ها احساس می‌کنیم که ریتمی ندارند و دلیل این احساس این است که در روند اجرای ملودیک این ریتم‌ها همچون ریتم‌های منظم تکرار وجود ندارد

برچسب‌ها:
نویسندگان