فکـرورزی بـرای کـودکان هدفهـای شـناختی روشـنی دارد. ذهـن را وادار بـه عمـل میکنـد. ایـن کار را از طریـق چالشهـا، تفکـر اصولـی و تعامـل سـاختاری انجـام میدهـد. ایـن برنامـه در عین حـال هـدف اجتماعـی نیـز دارد و آن آمـوزش فراینـد تصمیمگیـری دموکراتیـک اسـت. ایـن برنامـه در پـرورش مشـارکت منظـم و پـرورش خودآگاهـی فـرد سـهمی قطعـی دارد.
چنیـن برنامـه درسـی بایـد نسـبت بـه مکاتـب فلسـفی مختلـف بیطـرف باشـد. کـودکان و فلاسـفه هـر دو از دنیـا در تحیرنـد؛ بنابرایـن اگـر ایدههـای فلسـفی بـه زبـان قابـل درک بـرای کــودکان تنظیم شــده باشــد، میتوانــد ایدههــای فلســفی را بپذیرنــد و ایدههــای فلســفی خــود را ابـداع کننـد. به طـور خلاصـه کـودکان پیونـدی طبیعـی بـا فکـرورزی دارنـد.
جهت اطلاعات بیشتر فایل pdf زیر را دانلود نمایید.