در فیلمهای آموزشی پیش رو اهدافی از قبیل نوشتن صحیح نماد عدد پنج، نشان دادن عدد بزرگتر از عدد پنج، درک مفهوم تساوی با شمردن تعداد اعضاء دو دسته و درست کردن دستههایی با تعداد مساوی، آموزش نماد تساوی و نوشتن یک تساوی عدد و ... آموزش داده میشود.
- درس نهم: نوشتن صحیح نماد عدد پنج و تشخیص مصادیق آن در محیط پیرامون، درک مفهوم تقارن، شناخت و تشخیص اشکال متقارن، درک مفهوم جمع و تفریق و نوشتن حاصل آن، درک عدد صفر و توانایی نوشتن نماد آن، تمرین سرشماری و جمعآوری دادهها.
- درس دهم: نشان دادن عدد بزرگتر از عدد پنج به کمک انگشتان دست، جمع دو عدد با حاصل بیشتر از پنج، اندازهگیری طول به کمک واحدهای غیراستاندارد، شناخت و نوشتن صحیح نماد عدد شش و تشخیص مصادیق آن در محیط پیرامون، درک مفهوم تقارن، شناخت و تشخیص اشکال متقارن، بالا بردن توانایی دانشآموزان در استفاده از خط کش برای رسم خط تقارن، درک کامل عدد هفت و آشنایی با نماد آن، برقراری ارتباط بین نمایشهای مختلف و درک ترکیبی عدد هفت به صورت پنج و دو، تشخیص دسته با تعداد بیشتر و کمتر و درک مفهوم مقایسه.
- درس یازدهم: درک مفهوم تساوی با شمردن تعداد اعضاء دو دسته و درست کردن دستههایی با تعداد مساوی، آموزش نماد تساوی و نوشتن یک تساوی عددی، درک مفهوم عدد هشت و نوشتن نماد آن، به کارگیری ابزار شابلون برای طراحی و ادامه یک الگو، سرشماری به کمک چوبخط، درک تجانس با بزرگ کردن اشکال در صفحه شطرنجی.
- درس دوازدهم: درک مفهوم مقایسه، درک مفهوم کمتری و بیشتری و تشخیص دسته با تعداد کمتر، آشنایی و به کار بردن نماد کمتر و بیشتر، خواندن عبارتهای نامساوی عددی، آشنایی و درک عدد نه و نوشتن نماد آن، درک تقارن افقی و کامل کردن اشکال قرینه در صفحه شطرنجی، درک نمایش ستونی عدد و توانایی تبدیل نمایش ستونی به عدد و برعکس، مقایسه یک طول مشخص با واحدهای مختلف.
- درس سیزدهم: انجام عمل جمع با انتقال انگشتان یک دست به دست دیگر، آموزش نماد جمع، درک مفهوم جمع و حاصل آن و نوشتن یک تساوی جمع، نوشتن نظامدار ترکیبهای هر عدد، شناخت و درک مفهوم عدد ده و نوشتن نماد آن، درک مفهوم تقارن و استفاده از آن در تکمیل یک طرح شطرنجی، یادگرفتن نوشتن پاسخها به صورت منظم و آشنایی با تفکر نظامدار، تشخیص رابطه بین اشکال یکسان با اندازههای مختلف.
- درس چهاردهم: آشنایی با نماد تفریق و توانایی در نوشتن یک عبارت تفریق و انجام آن به کمک انگشتان دست، درک مفهوم تقریبی اندازه یک شیء و استفاده از واژه کمی بلندتر، آشنایی با جمع سه عدد، درک تجزیه یک عدد به عددهای کوچکتر و یا ترکیبهای بیشتر از دوتایی یک عدد، توانایی رسم اشکال قرینه با شابلون.
- درس پانزدهم: بالا بردن دستهبندی کردن اشياء کمتر از ۲۰ تا به دستههای مساوی، ایجاد آمادگی برای درک مفهوم ارزش مکانی، آشنایی با مفهوم دستههای دهتایی و بیان تعداد اشیاء به صورت دهتایی و یکی، نمايش عدد در جدول يکی و دهتایی پس از دستهبندی، آموزش عدد ده با استفاده از مفهوم ارزش مکانی، بهکارگیری راهبرد حدس و آزمایش (آزمون و خطا) در حل مسئله، بالا بردن توانایی تخمین طول با یک واحد غیراستاندارد، ساخت اشکال هندسی نظیر مستطیل، مربع و مثلث و تشخیص آنها در شکل، درک کردن خصوصیات اشکال هندسی نظیر تعداد گوشهها و تعداد اضلاع و مساوی بودن ضلعها.
- درس شانزدهم: ساختن عددهای دو رقمی با دستهبندی و سرشماری با چوبخط، توانایی نوشتن اعداد یازده تا نوزده، درک قرینه بودن شکل هندسی و ویژگی اشکال قرینه، درک مفهوم جمع و نوشتن جمع متناظر با شکل، تمرین دیدن عددهای معمولی ده تا بیست به صورت یک دسته دهتایی و تعدادی یکی، درک رابطه بین محور اعداد و صفحه ساعت، درک مفهوم اندازهگیری تقریبی طول با واحدهای غیراستاندارد.